מבזקים

אלי כהן: "הבאת גופות החיילים והחזרת האזרחים היא חובת ממשלת ישראל"

תוכן עניינים

משרד החוץ שלח אגרות לאפיפיור, למזכ"ל האו"ם ולנשיאת הצלב האדום על רקע פרסום הסרטון של האזרח הישראלי אברה מניגסטו השבוי בידי ארגון הטרור חמאס

משה פריאל | כ״ה בטבת ה׳תשפ״ג | יום רביעי 18 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שר החוץ אלי כהן הנחה את משרד החוץ לשלוח אגרות לאפיפיור פרנציסקוס למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, לנשיאת הצלב האדום, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ובכירים נוספים בגופי האו"ם בג'נבה בבקשה לפעול לשחרור האזרחים הישראלים וגופות החיילים המוחזקים בידי ארגון החמאס בעזה.

שר החוץ אלי כהן: "הבאת גופות החיילים לקבר ישראל והחזרת האזרחים הישראלים לחיק משפחותיהם היא חובה ערכית של ממשלת ישראל ושל כל נציגי משרד החוץ בארץ ובעולם. אנחנו נמשיך לפעול מול הקהילה הבינ"ל לחשוף את פניו האכזריות של ארגון הטרור חמאס עד להחזרתם הביתה".

הרקע למשלוח האיגרות הוא פרסום הסרטון בו מופיע האזרח הישראלי, אברה מניגסטו, המוחזק בשבי בידי ארגון הטרור חמאס בעזה מזה למעלה מ-8 שנים, תוך הפרה בוטה של החוק הבינ"ל ההומניטרי, ללא מתן מידע על מצבו הבריאות וללא יכולת ליצור קשר עם משפחתו וקבלת ביקורים של הצלב האדום.

באגרות מבקשת ישראל פעולה דחופה של המנהיגים והארגונים הבינ"ל, לגנות את ארגון הטרור חמאס ולהביא לשחרורם לאלתר של גופות החיילים סגן הדר גולדין ז"ל, וסמ"ר אורון שאול ז"ל, ושל האזרחים אברה מניגסטו והישאם אל-סייד המוחזקים בידי הארגון.

הפנייה לאפיפיור פרנציסקוס מגיעה על רקע פגישתו עם ארבעת המשפחות הישראליות, גולדין, שאול, מניגסטו ואל-סייד בדצמבר 2022 והבטחתו לבני המשפחות לסייע בהחזרת יקיריהם לארץ ובהבאת גופות החיילים לקבורה בישראל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: