מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אביעד סיני מתמודד לראשות מועצת פרדס חנה כרכור

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת

מאיר אוליאל | ט׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום רביעי 28 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, עו"ד אביעד סיני: "אני פחות מאמין בלקטר ויותר מאמין בלקחת את הגורל בידיים שלנו, במנהיגות אל מול אתגרים".

המרוץ לראשות | עו"ד אביעד סיני

ספר קצת בבקשה על עצמך. מה הרקע שלך, מה גורם לך להיות מתאים לתפקיד ראש המועצה?

"עו"ד אביעד סיני, בן 46, נשוי לדליה ואבא של ליה, אמיתי ודניאל המתוקים, שכבר לא כל כך רואים אותי בשבועות האחרונים. בחמש השנים האחרונות אני חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, ובבחירות שייערכו באוקטובר אני מתכוון להתמודד על ראשות המועצה. אני פעיל ציבור כמעט מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד בהתנדבות, לצד הקריירה המקצועית שלי כעו"ד.

"גדלתי חצי שעה מכאן, ברמת ישי, שם הייתי יו"ר מועצת הנוער. בצבא שירתי בהנדסה הקרבית, ובמהלך השירות שלי נפצעתי ואני נכה צה"ל. למרות הנכות התעקשתי שלא יורידו לי פרופיל ועשיתי מילואים קרביים עד גיל 40.

לאחר השחרור למדתי משפטים באוניברסיטת חיפה והתמחיתי במשרד אהרונסון-שר-אבולעפיה, שהיה בזמנו אחד מהגדולים בארץ. לאחר מכן עבדתי כמנהל הנכסים בעיריית חדרה, שם הייתי יד ימינו של המנכ"ל, ותוך כדי העבודה עשיתי גם תואר שני במדיניות ציבורית, עם התמחות בשלטון מקומי, גם כן באוניברסיטת חיפה.

"בהמשך, כעו"ד, ליוויתי ואני מלווה עד היום רשויות מקומיות ו-ועדים מקומיים. במקביל, בקדנציה האחרונה כיהנתי כיו"ר ועדת מכרזים במועצה שלנו והתפטרתי לאחר שגיליתי חוסר ניקיון כפיים; כיהנתי כנציג פרדס חנה-כרכור באיגוד ערים, חבר בוועדה לתכנון ולבנייה, מוביל פורום חברי המועצות וכיום אני יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה במועצה. בקיצור, עם כל הצניעות, אני מרגיש שאני מגיע בשל ומוכן לתפקיד".

תן בבקשה סקירה היסטורית קצרה של הקדנציה שחלפה. מה היו האירועים החשובים, מה היו ההחלטות המרכזיות שהתקבלו?

"קצת קשה לבחור כי באמת שהייתה כל כך הרבה עשייה. יזמתי את הקמת המחלקה לגיל הרך, שמספקת פעילות לפעוטות בגילאי 0 עד 3 ומחזקת את גני הילדים. בנוסף, הובלתי יחד עם התושבים ופעילי איכות הסביבה את המאבק נגד הקמת תחנת הכוח הנוספת בסמוך לתחנה הקיימת 'אורות רבין', והצלחנו להביא לביטול החלטת הממשלה בנושא.

"גם המאבק שהובלתי לשדרוג דרך הים ולהפיכתה לבטוחה יותר נחל הצלחות – כבר הבאנו להקמת שני רמזורים, למרות שעדיין יש מה לעשות. כמו כן, העברתי החלטה במועצה להעדפת עסקים מקומיים, ניהלתי במועצה את המאבק לשדרוג התשתיות בשכונת עומרים ולהקמת מנהלת ייעודית לשכונה, ועוד ועוד. זאת הייתה קדנציה מאוד אינטנסיבית עבורי".

מה לדעתך הסוגיות החשובות העומדות לפנינו כיישוב? איזה החלטות חשובות עומדות לפנינו? מה לדעתך הדרך הנכונה להתנהל קדימה מעכשיו?

"בשנים הקרובות פרדס חנה-כרכור תקלוט אלפים רבים של תושבים חדשים ותעבור שינוי גדול. השינוי הזה מגיע, ואופן הניהול שלו הוא האתגר הגדול ביותר שאיתו ראש המועצה הבא יצטרך להתמודד, שאיתו נצטרך להתמודד ביחד.

"אני פחות מאמין בלקטר ויותר מאמין בלקחת את הגורל בידיים שלנו, במנהיגות אל מול אתגרים: ואני יודע שאם ננהל נכון את התהליך הזה, הוא יכול להפוך להזדמנות אדירה. המטרה שלי כראש המועצה הבא היא קודם כל להביט קדימה, אבל לא לשכוח מאיפה באנו: להפיק את המירב עבור התושבים מהצמיחה של פרדס חנה-כרכור, אבל לשמור על האופי הייחודי של המושבה שלנו".

מה דעתך על תחבורת אופניים? האם חשוב לך שתהיה רשת שבילי אופניים מתפקדת במושבה? האם לדעתך פרדס חנה כרכור יכולה לשמש מודל לתחבורת אופניים בארץ?

"חד-משמעית כן, אנחנו יכולים וצריכים להפוך למודל בתחום הזה. לשם כך אני מתכוון לרשת את פרדס חנה-כרכור בשבילי אופניים ולהציב אופניים ברחבי העיר לשימוש על ידי התושבים במחיר סמלי, ואם יתאפשר מבחינה כלכלית – אפילו בחינם. זה נקי, זה בריא, זה ירוק וזה הכיוון בכל העולם.

"אני רוצה לראות כמה שפחות מכוניות פרטיות נוסעות במושבה, אבל זה לא דבר שניתן להשיג בכפייה אלא רק בשיתוף פעולה עם התושבים ותוך יצירת אלטרנטיבות ממשיות. אופניים הן אחת האלטרנטיבות הטובות ביותר".

האם תוכל לתאר את החזון שלך? איך היית רוצה שהמושבה שלנו תראה, נאמר עוד חמש ועשר שנים?

"החזון שלי גורס שפרדס חנה-כרכור מביטה קדימה באופטימיות ובציפייה לקראת הבאות, אבל מבלי לשכוח מהיכן היא באה. המטרה הראשונה במעלה שלי כראש מועצה תהיה לשמור ולהגן על אופייה של המושבה, לצד ניצול ההזדמנויות שהצמיחה שלה מביאה לנו.

"אצלנו בארץ רוב הערים נראות פחות או יותר אותו דבר, ולכן קיים חשש מובן ומוצדק מהגידול הצפוי במספר התושבים בפרדס חנה-כרכור, אנחנו לא רוצים להפוך ממשובה לעיר של מפלצות בטון. אבל מי שמכיר את ארה"ב, למשל, יודע שיש טיפוסים שונים מאוד של ערים: סקאלה שלמה, החל מערים צפופות וסואנות כמו ניו יורק או שיקגו, ועד לערים שמזכירות מושב או כפר עצום ממדים מבחינת הבנייה הנמוכה והשטחים הפתוחים, כמו אוסטין או פורטלנד שיש להן מע"ר, אבל רובן המכריע הוא בנייה נמוכה ושטחים ירוקים.

"האתגר שלנו הוא לנצל את הטוב משני העולמות: לשמור על האופי הכפרי של המושבה ובמקביל להפוך אותה למקום חי, תוסס ומלא בעניין ובהזדמנויות. אני רוצה שפרדס חנה-כרכור תהיה היישוב הירוק ביותר בארץ, עם הכי הרבה שטחים פתוחים פר תושב, ובמקביל תממש את הפוטנציאל שלה כמרכז תרבות, אמנות פעילויות פנאי עשירות ואפילו תיירות".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: