מבזקים

צק ליסט צעצועים לרך הנולד

תוכן עניינים

ההכנות לקראת הלידה הן רחבות ביותר ובמיוחד כשמדובר בילד הראשון במשפחה. ההורים הנרגשים מכינים צ'ק ליסט של כל הפריטים שהם צריכים לרכוש ולקראת הלידה הם עורכים סקר שוק בחנויות ובאתרי האינטרנט כדי לקבל החלטה היכן להזמין את כל המוצרים. המגמה היא לעשות הזמנה מרוכזת של כל הפריטים הדרושים כדי שכאשר היולדת תשוב מבית החולים, כל המוצרים כבר יהיו בבית. זה מתחיל מהפריטים הגדולים והחשובים כמו מיטת תינוק, שידה, עגלה וסל קל לרכב. השלב הבא הוא בחירת בגדים על פי מינו של הילוד ועונת השנה, סדינים, שמיכות, בקבוקים, מוצצים, צעצועים ראשוניים ואין ספור פריטים נוספים. 

כמה שבועות לאחר ההתאוששות מהלידה, אימהות מאד רוצות לצאת החוצה כדי לחזור לשגרה. אחת האופציות המומלצות עבורן היא להגיע אל משחקיה לתינוקות וילדים כדי שהתינוק ישחק קצת על המזרנים הרכים. בהתחלה הוא שוכב ונהנה מהפעילות הרבה של התינוקות סביבו ועם הזמן הוא זוחל על המזרן ונהנה לטפס על המתקנים האיכותיים השונים אשר מותאמים לגילו. צעצועים ומשחקים שנמצאים במרחב זה מיוצרים על פי הדרישות המחמירות של התקן הישראלי לגבי חומרי הייצור וצבעים שהם אינם רעילים. 

תינוק משחק

צעצועים להתפתחות התינוק 

רכישה של צעצועים היא צורך בסיסי עבור כל תינוק כיוון שכל אחד מהם גורם להתפתחות תקינה של התינוק. יש צעצועים שמשמיעים מוזיקה וכך התינוק נהנה להקשיב ולאט לאט הוא כבר מכיר את המוזיקה שמשמיעים לו כשהוא אמור להירדם. כמו כן הוא נהנה לשחק עם משחק האוניברסיטה שמכיל משחקים פנימיים שהם לאחיזה ולמשיכה והוא נהנה מהעובדה שהוא מצליח להפעיל אותם. יש גם צעצועים צבעוניים שהמטרה שלהם היא שיכיר את העובדה שיש צבעים שונים. לאט לאט הוא מתחיל לאחוז דברים ולכן רוכשים עבורו משחקים המותאמים לאחיזה וגם לנשיכה בתקופה שבה בוקעות השיניים. 

צעצועים לעידוד הזחילה 

סביב גיל שישה חודשים התינוק מתחיל לזחול. כדי לעודד את הזחילה שלו רוכשים עבורו צעצועים שזזים לכיוונים שונים, בדרך כלל הם גם משמיעים רעשים נחמדים או מוזיקה ולכן התינוק מעוניין לתפוס אותם. אך כיוון שהם זזים אין לו ברירה אלא להגביר את קצב הזחילה וכך להגיע לחפץ. הצעצועים האלו קיימים בהרבה מאד וואריאציות ובמקביל התינוק מתחיל לשחק גם במשחקים נוספים שמונחים על המשטח שלו. ככל שהם צבעוניים ומרעישים יותר, כך הוא כרוך אחריהם ונהנה לשחק איתם בפרקי זמן ארוכים.

התינוקות גדלים 

לקראת גיל שנה התינוקות הם גבר גדולים, זוחלים בכל הבית, משחקים בשלל הצעצועים שלהם, נעמדים ליד השולחן ואוחזים בו ולכן קונים עבורם סוגים חדשים של משחקים שלצידם התינוק יכול לעמוד ולשחק איתם כמו מעמד של כלי נגינה. הוא מנגן על הקלידים ותוך כדי כך מייצב את האחיזה ואת העמידה שלו ללא תלות באדם אחר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: