מבזקים

טקס מסדר כנפיים נערך בבסיס חיל האוויר בחצרים

תוכן עניינים

כנפי טיסה הוענקו לבוגרי ובוגרות קורס הטיס 185בבסיס חיל האוויר בחצרים.41 מסיימי הקורס, לוחמי ולוחמות צוות אוויר, יהוו את חוד החנית המבצעית של צה"ל ויובילו את משימות חיל האוויר בשנים הבאות

אהרון קלפה | ד' הטבת תשפ"ג | יום רביעי 28 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

בתום שלוש שנים של הכשרת הצוערים כקצינים לוחמים וכבוגרי תואר אקדמי מאוניברסיטת בן גוריון נערך היום טקס מסדר כנפיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

צילום דובר צה"ל

הטקס נערך הפעם בסימן 40 שנה להקמת בסיסי הדרום של חיל האוויר. בסיסי הדרום הם חלק מרכזי מהפעילות המבצעית, האימונים וההכשרה בחיל האוויר ובצה"ל כחלק ממגמת פיתוח הנגב. הקמת בסיסים אלו היא אבן דרך משמעותית בחיל האוויר, התורמת לשמירת ביטחון המדינה ומעבר צה"ל דרומה.

נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג: "בוגרות ובוגרים יקרים, אתם נבחרת מובחרת של צעירות וצעירים, ערכיים, נחושים, שבחרו ונבחרו להיות בקצה אגרוף הפלדה שלנו. רק השילוב בין האדם הערכי והמוסרי, לכלי הנשק העוצמתי, הוא שהופך את חיל האוויר שלנו לייחודי כל כך. למנצח. שמו של חיל האוויר הישראלי הולך לפניו – לא בזכות מפלצות הפלדה המעופפות, אלא בזכות האנשים האוחזים בסטיק. אתם כוח העילוי, ובזכותכם זרוע האוויר שלנו ממשיכה לנסוק מעלה מעלה".

שר הביטחון, בני גנץ: "מסיימות ומסיימי הקורס – קו ישר מחבר בין האירוע כאן לבין עוצמתנו כמדינה וכחברה. הקו הזה עמיד וחזק מכל משבר חיצוני או פנימי. אתם ואתן שאוחזים בסטיק, מחזיקים בידיכם אחריות לביטחון המדינה, ואחראים גם על הניווט. אתם וכל מפקדי צה"ל נדרשים לעמוד על עקרונותיכם, להגיד תמיד את האמת המקצועית והפיקודית, ולשמור על צה"ל וערכיו הממלכתיים והמקצועיים מכל משמר. כולנו סומכים עליכם, מאחלים לכם בהצלחה ומבקשים מכם – טוסו לשלום, השלימו את משימותיכם ושובו הביתה בבטחה".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "בוגרי ובוגרות קורס 185, ברכות עם סיום הקורס והערכתי הרבה והאישית לכל אחת ואחד מכם. נבחרתם בקפידה, נבחנתם בקפידה ואתם הראויים ביותר. מעתה, אתם שייכים לקו ההגנה הראשון של צה"ל ומדינת ישראל. זו זכות שיש בצידה סיפוק, הגשמה עצמית ומשמעות, הכרוכה במחויבות שלכם לפעול בנחישות, בתבונה ובאומץ.

הורים ובני המשפחות – אתם יושבים כאן, בצדק, מלאי גאווה. דעו כי יש לכם חלק משמעותי בהצלחה – אתם אלה שנטעתם בבוגרים ערכים, תחושת אחריות, שליחות ואהבה לעם ולארץ שעליה, בעוד רגע, ימריאו להגן. מפקדי ההכשרה, הענקתם לטייסים הצעירים ידע, ניסיון והייתם להם לאבן שואבת.

טייסים וטייסות צעירים, אתם מסיימים פרק משמעותי בחייכם, האמת, גם אני. אני מסיים ואני שקט, בזכות האנשים, חיילים ומפקדים כאחד, בזכות האיכות האנושית, המסירות והנכונות, האנשים האמיצים והנחושים שגם כשיורים עליהם בסמטאות של יהודה ושומרון או משגרים לעברם טילי קרקע אוויר בעיצומה של תקיפה, הם ממשיכים עד להשלמת המשימה.

אני שקט בזכות כושר ההמצאה, הפיתוח והפיצוח, ובגלל שאנחנו נלחמים, ומקפידים להישאר בני אדם. בזכות הרוח שיש בצה"ל, רוח של אחדות מטרה, ושל ממלכתיות המציבה את המשימה, הביטחון וטובת המדינה כראשונים במעלה. אני שקט כי אנו מכבדים כל אדם ונותנים מקום לכל מגזר. כי אנו יודעים לקבל לשורות צה"ל חיילים עם צרכים מיוחדים ומאוכלוסיות מיוחדות, וכי אנו מהווים מודל של אחדות, שותפות וחברות.

אני שקט בזכות הנוער שמתגייס לצה"ל, נוער שרואה בשירות הצבאי חובה ערכית וכן רואה בו גם הזדמנות אישית. אני שקט כי העשירונים העליונים בחברה ובעלי הנתונים הגבוהים – מתגייסים יותר, משרתים יותר בתפקידי לחימה, ומשרתים יותר ביחידות הקרביות המתמרנות. אני שקט כי פעם אחר פעם אני פוגש ורואה את ההורים הנרגשים, בסיום מסלול-לוחם, בסיום קורס מקצועי, בסיום קורס קצינים או בסיום קורס טיס. הם מעודדים את הבנים והבנות לשירות משמעותי והם גאים. עם הורים כאלו איכותו של צה"ל מובטחת לשנים.

אני שקט, כי אנחנו לא שקטים בכל מה שנוגע לשיפור שיטות לחימה, לשיפור הפעילות המבצעית ולשיפור התנהלות הצבא. בנושאים הללו אנחנו חסרי מנוח, ומנסים בכל דרך להמציא, לשפר, לשכלל ולפתח. נלחמים להפוך את הטוב לטוב מאוד, ואת הטוב מאוד למצוין. אני מצדיע לכם, בפעם האחרונה כשאני לובש מדים, וזוכר שהשירות בצה"ל הוא חובה וזכות גדולה. אני סומך עליכם וגאה בכם".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "בוגרים ובוגרות יקרים, אתם תהיו מדויקים בביצוע. בדיוק במקום, ובזמן, ובדיוק על פי התכנון – ואם נדרש לשנותו כדי לעמוד במשימה, תעשו כן. דיוק זה לא 'בערך', זהו המרכיב העמוק ביותר, שמבטיח זהות כמעט מלאה בין מה שאנו אומרים שיקרה לבין מה שקורה בפועל. זכרו שהמצוינות היא מידת הרצון.

ההישגים תלויים במידת ההשקעה ואצלנו אומרים שאפילו השמיים הם לא הגבול. כשתחוו כישלון מעת לעת, תאספו את עצמכם מהר, תשובו לתפקד ולנצח. לקצב ההתאוששות מכישלון נודעת השפעה אדירה על תוצאות הביצוע של החיל כולו. אני מעניק לכם היום כנפיים, שטמונות בהן עוצמה אדירה, עוצמת המטוס ועוצמת החימושים הקטלניים. השכילו להשתמש בכוח הרב שניתן בידיכם במידה הראויה, לצד צניעות אישית ולאור הערכים שניטעו בכם מבית, לאורם של רוח צה"ל וערכיו, שהפנמתם בהכשרתכם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: