מבזקים

משבר הקורונה: מה צפי להמשך?

תוכן עניינים

הקורונה חוזרת ואיתה משבר צובר תאוצה. הניסיונות לבלום את ההתפרצות לא באמת עוזרים כאשר המערכת מתמהמהת בנקיטת צעדים מתבקשים לבלימה. מהן הסיבות לאי ההצלחה בבלימת המגיפה בשלב זה?

אלי ששון | י"ז באלול תשפ"א | יום רביעי 25 באוגוסט 2021 | מערכת ישראל ניוז

אי אכיפה מספקת ויעילה של הבידוד, אי אכיפת חבישת מסיכות ואי שמירת מרחק בן האנשים. אי מניעת צפיפות במקומות בהן ישנם התקהלות כגון: חנויות, קניונים, אולמי אירועים ושמחות. אי בדיקות חום בכניסה למתחמים גדולים, כפפות ואלכוג'ל כבר נעלמו מהלקסיקון, ונוסיף לזה את אי סגירת נתב"ג מהמדינות האדומות ליוצאים ולנכנסים וכמובן ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים ב1/9 שלבטח תשחק לרעתנו. כל אלו הן הסיבות הישירות לקצב ההדבקה המטורף.


בדיקה מיידית | צילום" סופיה ישראל

מה הצפי להמשך? על פי מודל מסויים שפיתחתי (והוא צפה בדיוק נמרץ את התפתחות התחלואה בחודש האחרון) הצפי שלי שבתאריך 3/9 אנו נגרד את המספר 11-11.3 אלף נדבקים ביממה, למרות החיסונים. זה כמובן ניתן להינדוס וויסות באמצעות הגדלה, או הקטנה של מספר הבדיקות. ואז כנראה יוטלו גזירות על האזרחים שיביאו לבלימה איטית מאוד של ההתפרצות אך לא לפני שנגיע לרמת הדבקה של כ-7.6 7.2% ביממה. בהמשך, בשבוע שבין ראש השנה ליום הכיפורים נגיע להערכתי לכ 14-14.6 אלף נדבקים ליום עם כ- 916-943 חולים קשים שזה כמובן ניתן לוויסות ולהינדוס לפי הצורך על ידי הורדה, או העלאת הסף שמוגדר כחולים קשים, לגבי הנפטרים לא אעסוק בכך אך יהיו גם יהיו לא מעט.

נסיים עם בשורות הטובות כפי שאני צופה: מיד לאחר השיא שיקרה בסביבות יום הכיפורים, אנו נראה ירידה הדרגתית אך מתונה ברמת התחלואה שימשיך לזמן לא קצר. כל שנותר הוא להישמר ולהיזהר עד יעבור זעם וכמובן לקוות שמחלות החורף שאולי יקדימו מעט, לא יצטרפו לחגיגת הקורונה עלינו


לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: