מבזקים

שגריר אוקראינה בבית הנשיא: "נפעל לשימור ההיסטוריה היהודית במדינה ולמניעת אנטישמיות וגזענות"

תוכן עניינים

נשיא המדינה קיבל היום את כתבי האמנה של השגרירים החדשים מאוקראינה, ברזיל, פורטוגל, פיליפינים, הרפובליקה הדומיניקנית ואקוודור

אהרון קלפה | י"ב באדר תשפ"א | יום רביעי 24 בפברואר 2021 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של אוקראינה, ברזיל, פורטוגל, פיליפינים, הרפובליקה הדומיניקנית ואקוודור, עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל היום, בטקס רשמי בבית הנשיא. במהלך הטקס נוגנו המנוני המדינות על ידי תזמורת המשטרה ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי המצומצם בשל מגבלות הקורונה. לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים.

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא היה שגריר אוקראינה ייבגן קורניצ'וק, Yevgen Korniychuk. הנשיא ברך אותו על הגעתו לישראל, וברך על היחסים האיתנים בין המדינות. הנשיא התייחס למאבק המשותף באנטישמיות ואמר: "עלינו להתאחד כדי להתמודד עם האנטישמיות הגוברת. אנו מודאגים מהתקריות האנטישמיות המתרחשות מעת לעת באוקראינה, ומודים לכם על מחויבותכם למאבק בה". הנשיא הוסיף כי הוא מקווה שגם אוקראינה תאמץ באופן רשמי את הגדרת IHRA לאנטישמיות.

השגריר הודה לנשיא ואמר: "אנו נפעל לשימור ההיסטוריה היהודית במדינה, ולמניעת אנטישמיות וגזענות".

לאחר מכן העניק שגריר ברזיל, גרסון מנאנדרו גרסיה דה פרייאטס, Gerson Menandro Garcia De Freitas, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. "בעינינו הישראלים ברזיל היא אגדה, עם הנופים היפים שלה, התרבות וכמובן הכדורגל," אמר הנשיא בפתח דבריו וציין את חשיבות תמיכתה של ברזיל בישראל בזירה הבינלאומית ושיתוף הפעולה הטוב בין המדינות. הנשיא ציין את מחויבותה של ישראל להגן על עצמה מאיומים ביטחוניים ואמר כי בית הדין הבינלאומי בהאג הפך לגוף פוליטי במקום למלא משימתו הייעודית במאבק בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. שגריר ברזיל הודה לנשיא ואמר שיעשה כל שביכולתו להוסיף ולחזק את הקשרים בין המדינות.

הבא להעניק את כתב ההאמנה שלו לנשיא היה שגריר פורטוגל, חורחה טיטו דה וסקונסלוס נוג'ואיראה דיאס קאברל, Jorge Tito De Vasconcelos Nogueira Dias Cabral. הנשיא ברך את פורטוגל על כניסתה לנשיאות המועצה האירופית ואמר: "אני מקווה שיחד נוכל לקדם עוד יותר עשייה מובילה וחיובית בין ישראל לאיחוד האירופאי ואסור שהיא תהיה תלויה בנושאים המדיניים," וביקש להעביר את ברכתו לנשיא פורטוגל על בחירתו המחודשת.

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגריר הפיליפינים, מאקיירוג ס. אלברטו, Macairog S. Alberto. השניים שוחחו על הרצון ההדדי להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים רבים כגון: ביטחון, סחר, חדשנות וחקלאות.

לאחריו קיבל הנשיא את כתב ההאמנה משגריר הרפובליקה הדומיניקנית, ארנסטו טורס פיררה, Ernesto Torres Pereyra. הנשיא קידם את השגריר בברכה, הזמין את נשיא הרפובליקה, אבינאדר לבקר בישראל והביע תקווה ששגרירותה של הרפובליקה הדומיניקנית תשוב לירושלים בקרוב.

אחרונה להגיש את כתב ההאמנה היתה שגרירת אקוודור, מיראה דל קרמן מונוז מיריה, Mireya Del Carmen Muñoz Mera, כשהיא מלווה על ידי אימא שלה.

הנשיא התייחס לחרמות ככלי דיפלומטיה בינלאומית והדגיש: "גם בין ידידים יש חילוקי דעות. ויכוחים ודיונים הם חלק מהקשרים בינינו, אבל חרמות אינן דרך פעולה לגיטימית". הנשיא הביע הוקרתו לפעילותו האמיצה של קונסול אקוודור בשטוקהולם בתקופת השואה שאף הוכר כחסיד אומות עולם וציין כי מעשיו לא יישכחו.

שגרירת אקוודור הודתה לנשיא על ברכותיו ואמרה כי בעת הזו העולם כולו מודע לצורך בשיתוף וסולידריות לאור ההתמודדות עם נגיף הקורונה וכי שיתוף הפעולה עם ישראל חשוב ופורה וכי היא שואפת להוסיף ולהעמיק את הקשרים.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: