מבזקים

פסטיבל אילת הבינלאומי ה -17 למוסיקה קאמרית

תוכן עניינים

סוף שבוע ענק שהשתרך לאורך 4 ימים נפלאים היה לנו שוחרי התרבות הקלאסית באילת, עם הגעתו של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית. מידי שנה הם מופיעים בעיר ונותנים לנו לטעום את טעמה של התרבות הקלאסית והאירופאית שכל כך חסרה לנו

נעמי פיינברג | כ״א בשבט ה׳תשפ״ג | יום ראשון 12 בפברואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

פסטיבל אילת הבינלאומי ה -17 למוסיקה קאמרית היה בסוף השבוע 8-11/2 אחד מעינוגי תרבות שאסור לפספס. את ההרגשה של שילוב מופלא בעיר קיץ בלתי נגמרת, הרים אדומים, ים כחול רחב ידיים וחיים בלאס ווגאס המדברית, החליפו לרגע ארבעה ימים של חורף בוינה המושלגת עם מופעים מרהיבים של סולנים, תזמורות ומקהלות מחו"ל וישראל: מוסיקה קלאסית, ג'אז, מוסיקת עולם, בארוק בשילוב פלמנקו, מוסיקה אלקטרונית, שירת מקהלה והרבה שמח בלב.

יוסף ואחיו, יצירה חדשנית של המחבר הישראלי עילם רותם, בביצוע תזמורת הבארוק ירושלים ייחודי, מעניין ומאד מהנה. צילום: נעמי פיינברג

פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית נחשב לאחד מהאירועים המרכזיים של המוסיקה הקאמרית בעולם, ומושך אליו בכל שנה מאוד מעריצים. השנה אירח הפסטיבל מעל 100 אמנים בינלאומיים עם 15 קונצרטים, תזמורות, הרכבים קוליים וסולנים בניהולו האמנותי של ליאוניד רוזנברג, בחסות ושיתוף העירייה, תאגיד התיירות באילת ומלון דן אילת שלקח תחת חסותו את הפסטיבל מזה 10 שנים.

את אולמות הקונצרטים של מלון דן אילת גדשו תיירים שהגיעו במיוחד לפסטיבל, מקומיים ואורחים שהמשותף לכולם היו רגעי חסד של מוסיקה במיטבה. אז מה היה לנו שם? רביעיית ויז'ן מגרמניה, הצ'לן הצרפתי אדגר מורו ואחיו ג'רמי מורו מצרפת, פלמנקו מספרד, גבריאלי קונסורט נגנים ומקהלה ופול מקריש מאנגליה. נביאי הקווינטה ועילם רותם משוייץ ושלישית בוש מהולנד. מישראל הופיעו נגני העתיד, מארק אליהו בליווי פסנתר, תזמורת הגליל, חמישיית סקסופוני ירושלים, הכנרת, הויולנית והזמרת קרן טננבאום, ותזמורת הבארוק מירושלים. ליאוניד רוזנברג יוזם הפסטיבל והמנהל האמנותי והכללי תאר בדבריו: "אנו גאים להעלות את הפסטיבל זו הפעם ה-17 ולארח כמו תמיד את האומנים הגדולים ביותר מרחבי העולם. השנה הפסטיבל בוחן ומותח את גבולות המוסיקה הקאמרית במופעים מגוונים שגם מתחברים זה לזה".

תזמורת הגליל, צעירה ומבטיחה עם מנצח מדהים | צילום: נעמי פיינברג 

15 קונצרטים התקיימו לאורך ארבעה ימים עם הרכב הבארוק הנודע גבריאלי קונסורט מאנגליה, בניצוחו של פול מקריש. האופרה הקאמרית המלך ארתור מאת הנרי פרסל. רביעיית המיתרים ויז'ן מגרמניה, שלישיית הפסנתר בוש מהולנד והרכב נביאי הקווינטה משוויץ עם לסולנים מתזמורת הבארוק ירושלים בביצוע יוסף ואחיו שחיבר עילם רותם לפני כעשור, המספרת בעברית ובמוסיקה בארוקית את סיפור יוסף וכתונת הפסים.

כמה מילים לסיכום: פסטיבל אילת ה- 17 למוסיקה הקלאסית מהמובילים בישראל, היה גדול ומרשים מתמיד.  אירוע המוסיקלי איכותי ההולך ומשתבח עם השנים. מחדֶש, מהנה ומפתיע את מבקריו מידי שנה מחדש.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: