מבזקים

מחזקים את הנגב: פרויקטים מחוללי שינוי ומנועי צמיחה

תוכן עניינים

אז מה בתוכנית? הקמת פארק מים בדימונה, חממה טכנולוגית בשדרות ומערך קרוונים ניידים במועצה אזורית שער הנגב, הם רק חלק מהפרויקטים שיקודמו למען התושבים

משה פריאל | ז׳ באדר ה׳תשפ״ג | יום שלישי 28 בפברואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

במסגרת המהלך להקמת פרויקטים בנגב, הושקעו כ-160 מיליון ש"ח בהסרת חסמים תקציביים ובפרויקטים כלכליים שיטיבו עם התושבים בגליל ובנגב

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "החוסן הלאומי של הנגב והגליל נמדד בחיזוק האזרחים והרשויות המקומיות מבחינה כלכלית וחברתית כאחד. בימים אלה המשרד פועל לקידום פרויקטים מחוללי שינוי ומנועי צמיחה לצד צמצום פערים וחיזוק אוכלוסיית הצעירים והוותיקים"

משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ישקיע כ-160 מיליון ש"ח לטובת הסרת חסמים תקציביים ובפרויקטים כלכליים שיטיבו עם התושבים. במסגרת המהלך בדימונה יוקם פארק מים בהיקף של 9 מיליון ש"ח אשר יניב לרשות רווחים שנתיים בהיקף של כ-7.8 מיליון ש"ח; במועצה אזורית הערבה התיכונה ישופץ האנגר העירוני לצורך הרחבת התעסוקה בהיקף של מיליון ש"ח; במועצה אזורית שער הנגב יוקם מערך קרוואנים ניידים לתיירות בהיקף של 2 מיליון ש"ח; במועצה מקומית להבים יוקם מערך שילוט עירוני בהיקף של 600,000 ש"ח; בשדרות תוקם חממה טכנולוגית בהיקף של כ- 3.8 מיליון ש"ח. בערד יוחלפו מערכות ההשקיה בהיקף של כ- 1.5 מיליון ש"ח; במועצות מקומיות מיתר ועומר ישודרגו וייועלו מערכות ההשקיה העירוניות בהיקף של 2 מיליון ש"ח ובבאר שבע ייועלו וישודרגו מערכות ההשקיה העירוניות בהיקף של כ- 3 מיליון ש"ח; בקריית מלאכי ינתן 1 מיליון ש"ח לטובת מערכות השקיה מתקדמות.

התקציבים יועברו לרשויות לצורך קידום פרויקטים כלכליים המייצרים חיסכון בהוצאות הרשויות המקומיות, לצד תכניות ופרויקטים שיהוו מקור הכנסה ומנועי צמיחה, כאשר החסם היחיד העומד בפני מימושם הוא העדר תקציב בלבד. הרשויות בהן יוקמו הפרויקטים זכו בקול קורא שפרסם המשרד שבמסגרתו כל רשות הגישה בקשה עם הפרויקט אותו היא מבקשת לקדם. תמיכת משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מיועדת לפרויקטים שתקופת ביצועם לא תעלה על 36 חודשים ותחילת ביצועם לא תעלה על 12 חודשים מיום מתן ההרשאה התקציבית.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "אין ספק שככל שהרשויות יהיו איתנות יותר והחוסן החברתי והלאומי יגדל. כיום לרשויות בנגב ובגליל יש מעט מאד מקורות הכנסה עצמיים, הפרויקטים הכלכליים יחזקו את הרשויות המקומיות, יסייעו בצמצום פערים ובמתן שוויון הזדמנויות לרשויות ולתושבים. החוסן הלאומי של הנגב והגליל נמדד בחיזוק האזרחים והרשויות המקומיות מבחינה כלכלית וחברתית כאחד. בימים אלה המשרד פועל לקידום פרויקטים מחוללי שינוי ומנועי צמיחה לצד צמצום פערים וחיזוק אוכלוסיית הצעירים והוותיקים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: