מבזקים

סכנות מחדר המיטה שמסתתרות מתחת לשמיכה

תוכן עניינים

אם מחברים בין המונח סכנה למונח חדר השינה, קשה שלא להרים גבה, כי מה כבר יכול להיות מסוכן בשילוב של שמיכה, מיטה, קפיצים ומצעים.

מצד שני, אם מתעמקים לעומק במגוון אלמנטים שניתן למצוא בחדר השינה, ואם נתקלים במגוון עדויות מטרידות, התמונה הכללית מתחילה להתבהר. אז לא, אין מפלצת מתחת למיטה ושינה בהחלט בריאה למערכת הפיזיולוגית, אך יש כמה דברים מהם מוטב להימנע, וזה נוגע לא רק לחדרי שינה של ילדים, אלא גם לחדרי שינה של מבוגרים. סקרנים?!

 

שדה מגנטי

כידוע, מתכת נחשבת מוליכה, ולכן אם יש לכם מזרן זוגי איכותי שכולל מערכת קפיצים, קחו בחשבון שגם אם זה מעולה עבור הגב, יש מצב שאתם חשופים לשדות אלקטרו מגנטיים, ואלו עשויים להוביל להפרעות שינה, לכאבי ראש וכדומה.

מה עושים? פשוט משאירים את הנייד ואת הלפ טופ מחוץ לחדר השינה, ובאופן כללי נמנעים ממסכים בחדר. מה הקשר? ובכן שדה אלקטרו מגנטי עשוי להיגרם בשל הפעלה של מכשירי חשמל, ואם נוסיף למשוואה את הקרינה האלחוטית שנמצאת סביבנו 24/7, ניתן להבין מדוע מדובר בהמלצה כה חשובה.

 

ריבוי צמחייה

רבים מהזוגות מבקשים להשקיע בעיצוב חדר השינה, ועל כן לצד בחירה של מיטות זוגיות מעוצבות, בוחנים תוספת של פריטי נוי. בנקודה זו ניתן למצוא כאלו שמשלבים בחדר תמונות, שטיחים, מראות וכדומה, אך גם יש שבוחרים למלא את החדר בצמחים. לכאורה, אין עם כך בעיה, כי למרות שהצמחים מבצעים הליך הפוך מפוטוסינתזה, כמות החמצן שנצרכת על ידם נחשבת זניחה. מצד שני, אם החדר קטן ובמקביל מלא בעציצים ונוטים לישון עם דלת סגורה, מדובר בבעיה.

לא רוצים לוותר על צמחייה? פשוט תבחרו נכון. לא חסרים צמחים שפולטים חמצן, ממש כמו פיקוס קדוש, ספטיפיליום, צמח העכביש, לבנדר וצמח הנחש.

 

מיטת קומתיים

מצד אחד, מיטת קומתיים מהווה פתרון מושלם עבור חדר שינה שמיועד ליותר מילד אחד. מצד שני, מדובר בסכנת נפשות. אומנם נדיר שילדים נופלים ממיטת קומתיים, אך אם זה קורה, וזה בהחלט יכול לקרות (גם אם יש לאורך המיטה מחסום) נמצאים בבעיה. במקרה הקל, הילד יקבל מכה או ישבור יד. במקרה היותר גרוע, ניתן לסבול ממכה חמורה בראש ואף מעבר.

יש לכם בבית מיטת קומתיים? בהחלט שווה להפוך אותה לשתי מיטות נפרדות. תהליך קצר של ניסור ומספר התאמות, עשוי להתגלות כמאוד יעיל, כדאי וחסכוני.

 

דלת סגורה

רבים נוהגים לישון עם דלת סגורה ולכאורה אין בכך כל רע. מצד שני, יש לקחת בחשבון שאם החדר סגור לאורך היום, ובמקביל לא פותחים חלון, רמת החמצן בחדר אט אט יורדת, כך שאם ישנים בחדר מספר בני משפחה ואם הדלת סגורה לאורך תקופה של כמה ימים ברציפות, אין זה בריא.

לא רוצים לבזבז את המזגן? תפתחו מדי פעם את הדלת וכאשר אף אחד לא בחדר תאווררו – תפתחו חלון.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: