בתאריך 27/6/1976 נחטף מטוס אייר פראנס בעת חניית ביניים באתונה. על המטוס שהיה בדרכו מתל אביב לפריז עלו באתונה 4 מחבלים: 2 גרמנים ו- 2 ערבים חברי החזית העממית.
במטוס היו באותה עת 260 נוסעים ואנשי צוות כש- 105 מהם ישראלים. הטייס נצטווה לטוס ללוב שם נחת ותודלק. לאחר המתנה של מספר שעות יצא המטוס לכיוון אוגנדה. בלוב הצטרפו לחוטפים עוד 3 מחבלים נוספים. המטוס נחת באנטבה ומיד המחבלים הציגו אולטימטום לשחרור כ- 50 מחבלים שרובם היו כלואים בישראל ובודדים היו כלואים גם בקניה צרפת וגרמניה.
בשלב מסויים החלו המחבלים להפריד בין הנוסעים היהודים/ישראלים לבין הנוסעים הזרים. הנוסעים הזרים שוחררו ואילו הישראלים נותרו כלואים. אליהם הצטרף גם קברניט המטוס.
בישראל החלו לחפש פתרון למשבר, כולל פתרון לפעולה צבאית. כשהתקבלה החלטה על פעולה צבאית, החלו כוחות מסיירת מטכ"ל, צנחנים וגולני להתאמן תוך בדיקת המודיעין לגבי סיכוי פעולה מסובכת שכזו.
לאחר התלבטות קשה יצאו לפעולה מספר מטוסי הרקולס עמוסים בכ- 200 חיילים ומטוס בואינג נוסף כחפ"ק מעופף, משדה התעופה בשארם א-שייח' לעבר אנטבה. האישור לפעולה הגיע כאשר המטוסים היו כבר בדרכם ליעד.
בחפ"ק המעופף היו ראש אגם האלוף יקותיאל אדם ומפקד חיל האוויר. בשאר המטוסים היו הלוחמים עם מפקד המבצע דן שומרון (קצח"ר, לימים רמטכ:ל) מפקדי חטיבה 35 וגולני מג"ד 202 ו- 890 ויוני נתניהו כמפקד סיירת מטכ"ל.
עם נחיתת המטוסים באנטבה פרצו החיילים בהפתעה גמורה ופגעו ב-7 המחבלים ובמספר חיילים אוגנדים. כח נוסף דאג לפגוע בעשרת מטוסי מיג אוגנדים, כדי שלא יוכלו לנהל מרדף אחר המטוסים הישראלים.
הכוח העמיס את החטופים יחד עם הנפגעים והמטוסים המריאו במהירות לעבר קניה השכנה לתדלק ומשם חזרה ארצה.
במהלך המבצע נהרג מפקד הסיירת יוני נתניהו ועוד 3 בני ערובה. 6 נוספים נפצעו ובת ערובה אחת שהייתה בבית חולים בעת הפשיטה, נרצחה.
עד כאן תמצית מבצע אנטבה